Moikka taas,

oon tainnu vahan laiskistua tan blogini kanssa, anteeksi siita! Kotona mulla vaan yleensa on niin vahan aikaa koneella, koska meita on seitseman aina jonossa:) Nytkin oon itseasiassa koulussa. Mulla on tutorialia, joka on niinkun laksyjentekoaikaa, mutta koska mulla ei ole laksyja niin voin ihan hyvin kirjoitella tanne:)

On ihan jarkyttavaa kuinka nopeasti aika menee. Ennen tasmanian reissua ei oikein ehtiny tekemaan mitaan, suunniteltiin vaan sita ja odotettiin lahtopaivaa. Sitten oltiinkin puolitoista kuukautta poissa, ja nyt mulla on enaa 2 kk jaljella. Varsinkin viikonloppuja on liian vahan, kun niin paljon pitais viela nahda ja kokea. Onneksi mulla on heinakuussa kahden viikon loma koulusta, joten ehtii vahan enemman:)

Loman jalkeen on ollut tosi mukavaa, kun tuntee ihmisia paremmin ja oon myos saanut uusia ystavia. Olivia, sveitsilainen vaihtari, on yksi tarkeimmista ja on ihan kauheeta kun han lahtee kuukautta ennen mua. Aya, japanilainen vaihtari, on taalla koko vuoden- voisinpa makin olla!

Pari viikkoa sitten olin Rottnest Islandilla partiolaisten kanssa. Se on paikallisten lomasaari, ihmiset menee sinne pyorailemaan ja nauttimaan ihanista rannoista. Me tosin mentiin keraamaan roskia, mutta hauskaa meilla silti oli. Nukuttiin teltoissa footy-kentalla ja ihasteltiin quokkia, sellasia rotannakoisia elaimia, jotka melkein kiipes syliin ruuan perassa. Ne on siis paljon sopompia kuin rotat! Aurinko paistoi koko viikonlopun ja kuutamo oli niin mielettoman upea sillon illalla; en oo ikina nahny niin tarkkoja varjoja jotka taa kuu meista muodosti...(khmmmm, kyllapa nyt mun suomen kieli takkuilee ja pahasti!!)

Viime viikonloppuna olin, ah, shoppailemassa cityssa. Oltiin Harbourtownissa, joka on kauppakeskus taynna outlet-kauppoja, eli kaikki on aina alennuksessa. Ihana paikka, mitapa muuta voisin siita sanoa...:) Australiassa ihan yleensakin on halvempaa kuin Suomessa, joten toi paikka on kylla jotain niin ihanaa etta:) Sellasen normipaidan, mista suomessa pitais maksaa noin 20 euroa, saa harbourtownista kuudella eurolla.

Vahan kylla jo kauhistuttaa etta mihin ma tungen kaikki tavarani heinakuussa- lentokoneilla kun on ne painorajoitukset:S Kaiken muun "normaalin", kuten uusien vaatteiden, koulupapereiden ja kaikkien lipukkeiden lisaksi mulla on kauhee pino esitteita meidan lomalta, jotka pitais kayda lapi ja miettia mita tarvitsee valokuva-albumia varten... Se oli sillon niin helppoa sailoa niita pahvilaatikossa peravaunussa, mutta nyt se sama kasa on meidan huoneen lattialla ja sille pitais tehda jotain...:)

Tanaan on ihanan lammin paiva (lampotila noin 25), ja me vissiin mennaan rannalle koulun jalkeen. Jippii! On kiva kun valilla tanne talven keskelle sattuu tallasia lampimia paivia:)

Ensi viikonloppu on, jes, 4 paivan viikonloppu. Perjantaina kaikki opet on jossain, joten meidan ei tarvitse tulla kouluun, ja maanantai on public holiday. Me vietetaan se viikonloppu partioleirilla- joku ihmeen perheleiri, saa nahda:) Mutta se leiri on vuorilla, in the bush, joten luonto ainakin on todella kaunis.

Taa viikko on aika kiireinen erilaisten (koulu)juttujen kanssa. Parin tutkielman palautus (ehka saan lisa-aikaa - en oo turhan paljoa tehny niiden eteen viela...:D), ja torstain "kokokoulunkokoontumisessa" meidan vaihtareiden pitaa ilmeisesti puhua jotain meidan kotimaista, koulusta ja muusta, joten sitakin on mietittiva. Perjantaihin mennessa pitaisi myos lahettaa muutama valokuva yhteen kilpailuun, jonka Diane bongasi lehdesta; lomalla tuli rapsittya "muutama" aika kaunis kuva, ainahan voi yrittaa:)

Aijuu, ja viime keskiviikkona oltiin baletissa Perthin His Majesty's Theatressa; school excursion. OIi hieno esitys (The taming of the shrew oli sen nimi) ja koko sali tays koulupukuisia oppilaita, jotka ei kerta kaikkiaan osaa kayttaytya ihmisiksi. Mielenkiintoinen kokemus anyway. Syotiin subwayt lounaaksi kaupungilla ja kotimatkalla junassa kuuntelin sveitsilaista musiikkia olivian kanssa. Cultura exchange lienee paivan sana taallapain.:)

Jep, tassa teille kerrankin "kunnon" viesti, nyt taytyy lopetella, kello soi NYT.